PDA

View Full Version : Fox boss ordered staff to cast doubt on GW



Qtec
12-17-2010, 06:01 AM
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">FOXLEAKS: <span style='font-size: 20pt'>Fox boss ordered staff to cast doubt on climate science</span>

December 15, 2010 8:08 am ET by Ben Dimiero

<span style='font-size: 14pt'>In the midst of global climate change talks last December, a top Fox News official sent an email questioning the "veracity of climate change data" and ordering the network's journalists to "refrain from asserting that the planet has warmed (or cooled) in any given period without IMMEDIATELY pointing out that such theories are based upon data that critics have called into question."</span>

<span style='font-size: 17pt'>The directive, sent by Fox News Washington managing editor Bill Sammon, was issued <span style="color: #CC0000">less than 15 minutes</span> after Fox correspondent Wendell Goler accurately reported on-air that the United Nations' World Meteorological Organization announced that 2000-2009 was "on track to be the warmest [decade] on record.</span>"

This latest revelation comes after Media Matters uncovered an email sent by Sammon to Fox journalists at the peak of the health care reform debate, ordering them to avoid using the term "public option" and instead use variations of "government option." That email echoed advice from a prominent Republican pollster on how to help turn public opinion against health care reform.

Sources familiar with the situation in Fox's Washington bureau have expressed concern about Sammon using his position to "slant" Fox's supposedly neutral news coverage to the right.

Sammon's orders for Fox journalists to cast doubt on climate science came amid the network's relentless promotion of the fabricated "Climategate" scandal, which revolved around misrepresentations of emails sent to and from climate scientists at the University of East Anglia's Climatic Research Unit.

At the time of Sammon's directive, it was clear the "scandal" did not undermine the scientific basis for global warming and that the emails were being grossly distorted by conservative media and politicians. Scientists, independent fact-checkers, and several investigations have since confirmed that the CRU emails do not undermine the overwhelming scientific consensus that human activity is warming the planet.

Contrary to Sammon's email, the increase in global temperatures over the last half-century is an established fact. As the National Climatic Data Center explains, the warming trend "is apparent in all of the independent methods of calculating global temperature change" and "is also confirmed by other independent observations." </div></div>


link (http://mediamatters.org/blog/201012150004)

Q...what a surprise!

Gayle in MD
12-17-2010, 06:39 AM
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Originally Posted By: Qtec</div><div class="ubbcode-body"> <div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">FOXLEAKS: <span style='font-size: 20pt'>Fox boss ordered staff to cast doubt on climate science</span>

December 15, 2010 8:08 am ET by Ben Dimiero

<span style='font-size: 14pt'>In the midst of global climate change talks last December, a top Fox News official sent an email questioning the "veracity of climate change data" and ordering the network's journalists to "refrain from asserting that the planet has warmed (or cooled) in any given period without IMMEDIATELY pointing out that such theories are based upon data that critics have called into question."</span>

<span style='font-size: 17pt'>The directive, sent by Fox News Washington managing editor Bill Sammon, was issued <span style="color: #CC0000">less than 15 minutes</span> after Fox correspondent Wendell Goler accurately reported on-air that the United Nations' World Meteorological Organization announced that 2000-2009 was "on track to be the warmest [decade] on record.</span>"

This latest revelation comes after Media Matters uncovered an email sent by Sammon to Fox journalists at the peak of the health care reform debate, ordering them to avoid using the term "public option" and instead use variations of "government option." That email echoed advice from a prominent Republican pollster on how to help turn public opinion against health care reform.

Sources familiar with the situation in Fox's Washington bureau have expressed concern about Sammon using his position to "slant" Fox's supposedly neutral news coverage to the right.

Sammon's orders for Fox journalists to cast doubt on climate science came amid the network's relentless promotion of the fabricated "Climategate" scandal, which revolved around misrepresentations of emails sent to and from climate scientists at the University of East Anglia's Climatic Research Unit.

At the time of Sammon's directive, it was clear the "scandal" did not undermine the scientific basis for global warming and that the emails were being grossly distorted by conservative media and politicians. Scientists, independent fact-checkers, and several investigations have since confirmed that the CRU emails do not undermine the overwhelming scientific consensus that human activity is warming the planet.

Contrary to Sammon's email, the increase in global temperatures over the last half-century is an established fact. As the National Climatic Data Center explains, the warming trend "is apparent in all of the independent methods of calculating global temperature change" and "is also confirmed by other independent observations." </div></div>


link (http://mediamatters.org/blog/201012150004)

Q...what a surprise! </div></div>

Yet, with all of the proof, we will be hearing, and reading, continued references to those internal e-mails, even though the gross exaggerations were exposed long ago.

That's how the right works. They meld themselves to mythology, for eternity.

How many times have you seen them insist that Reagan ended the cold war, LMAO! Some still insist that Bush/Cheney didn't commit treason, and that Clinton didn't leave a surplus.

La la land! /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/crazy.gif

G.

LWW
12-17-2010, 07:03 AM
So the order came down to tell the truth ... and the leftists see that as evidence of dishonesty?

You make Orwell's ghost proud.

LWW

llotter
12-17-2010, 07:57 AM
Of course, it is the main function of an editor to make sure that the information disseminated by their organization is fair and balanced. It is easy for reporters to get caught up in the rush of information to fall into merely repeating what they've heard and lose their objectivity. Unfortunately, many 'news' organizations have an agenda of their own and are more than willing to sacrifice objectivity in order to gain acceptance of that agenda.

pooltchr
12-17-2010, 08:10 AM
We are on track to setting a new record for the coldest December in the history of record keeping. (over 130 years)

How can this be????? Is it possible that some areas are warmer, while other areas are colder? Is it possible that the forces of nature are more powerful than the insignificant contributions of our activities?

How can anyone take this crap seriously? If Al Gore is right, why isn't he personally trying to do something about it, rather than just telling everyone else they need to change?

Steve

LWW
12-18-2010, 05:34 AM
<span style='font-family: Arial Black'><span style='font-size: 26pt'>HOW DARE YOU QUESTION THE RULING ELITE!</span></span>

LWW